• Огляд книги “Психологія управління змінами: 7 головних правил”

    Огляд книги “Психологія управління змінами: 7 головних правил”

Огляд книги “Психологія управління змінами: 7 головних правил”

 

Назва: “7 Rules for Positive, Productive Change: Micro Shifts, Macro Results”

Автор: Esther Derby

Рік видання: 2019

Мова: Англійська

Видавництво: Berrett-Koehler Publishers

Кількість сторінок: 192

 

Естер Дербі – експерт з організації змін, розробниця програмного забезпечення, спеціалістка з Agile-підходу та відома фасилітаторка. Її книга – це квінтесенція досвіду автора з впровадження змін. Вона розробила свою особисту методику, що складається з 7 правил. Вони застосовуються в ситуаціях, де немає єдиного правильного рішення, коли групі краще придумати відповідь самостійно і коли треба знайти новий підхід до проблеми. Ці 7 правил необов’язково застосовувати одне за одним.

Декілька слів про зміни.
  • Будь-яка зміна може бути позитивною для одних та негативною для інших людей.Класичний приклад зі скороченням: хтось залишається без роботи і має шукати новий спосіб забезпечення себе і родини, а для когось та сама подія може сприйматися, як можливість нарешті спробувати себе в новій ролі і наважитися зробити новий крок, який давно відкладав.
  • Зміни – соціальний процес. Зміни здатні впливати на стосунки, статус, самоідентифікацію та оцінку особистої компетенції та значущості

Тож 7 принципів:

  1. Прагни до відповідності.
    Те, що ми кажемо, і те що ми робимо – має максимально співпадати. Одна з класичних помилок, коли керівництво озвучує одне рішення, а на практиці робить зовсім інакше.
  2. Поважайте людей, їх минуле та теперішнє
    Повага до минулого допомагає людям відпустити його. Найпростіше прийти та сказати так: ви працювали не правильно, ми зараз розкажемо як треба. Але ж всі існуючі практики були колись чиїмось винаходом, який приніс користь. Ми не робимо зміни на чистому аркуші, на ньому вже є історія, прийняті рішення, теперішня організація роботи. І треба це поважати, тому що люди насправді не чинять супротив змінам, вони РЕАГУЮТЬ і реакція не завжди буде “супротивом”, про який так багато говорять на курсах управління змінами.
  3. Дайте оцінку тому, що маєте
    Компанія – це складний механізм взаємостосунків між людьми. Дуже часто впроваджуючи зміни, аналізують тільки організаційну структуру компаній, але компанія – завжди трохи складніше. Приховані структури не лежать на поверхні, але при цьому вони можуть бути ключем до ефективного впровадження позитивних змін.
  4. Приділяйте увагу спільнотам
    Окрім формальних команд і відділів в компанії є і неформальні зв’язки, які необхідно враховувати. Саме так простіше та швидше розповсюджувати потрібну інформацію, доносити важливі зміни. Дуже важливо створити спільноти, щоб підтримувати трансформацію. Так само необхідно контролювати чутки, бо відсутність офіційної інформації породжує негативне трактування та призводить до негативних наслідків.
  5. Експериментуйте
    Змінити велику систему одразу – утопія. Складні проблеми не мають очевидних рішень, тому розумніше йти в форматі експериментів. Це дозволить, з одного боку, обмежити наслідки у випадку невдачі, а з іншого – дозволить компанії навчитися і бути толерантною до потенційних помилок. В кінці експерименту у вас є вибір: продовжити його, збільшити масштаб або повністю відмовитися від нього.
  6. Управляйте, але створюйте умови для варіацій.
    Сформулюйте бажані результати, а потім створіть рамки, щоб управляти адаптацією. Коли люди вільні застосовувати в процесі змін свої знання, кваліфікацію та інтелект, вони відчувають причетність до нього. Тоді вони не жертви змін, а співавтори. Це історія успіху.
  7. Використовуйте свої особисті якості
    Ви – найважливіший інструмент змін. Можна довго говорити про інструменти, але, врешті-решт, саме ви робите зміни та саме від ваших особистих якостей буде багато чого залежати. Тому дуже важливо розвивати в собі емпатію, допитливість, терплячість та вміння спостерігати. І результати спостережень обов’язково перевіряти на практиці.

Великі зміни – це завжди задача із зірочкою. Тому наведені принципи можуть допомогти вам підійти до цієї цікавої задачі вже з набором принципів, що були випробуванні. А це, безумовно, збільшує ваші шанси на успіх.

Збільшити свою ефективність та опанувати всі необхідні навички для успішного управління проектами та командами, ви можете на наших сертифікаційних курсах SAFe – Leading SAFe 5.1 Online та Certified PO/PM with SAFe Online, а також на курсі для проджект менеджерів – PM: Deep Dive Online PM: Deep Dive Online.

Дізнайтеся що нового!
Рекомендуємо не пропускати наш щомісячний дайджест )