Agile-трансформація – це процес зміни організаційної культури, спрямований на покращення продуктивності та гнучкості компанії. Досягається шляхом впровадження Agile-методологій, які дозволяють швидко адаптуватися до швидкоплинних ринкових умов і краще задовольняти потреби клієнтів. У даному кейсі ми розглянемо успішну Agile-трансформацію у компанії SalesDoubler, опишемо ключові етапи та результати проекту.
Вступ
Компанія: SalesDoubler.
Галузь: мережа партнерських програм з оплатою за дію №1 в Україні.
Задачі, які необхідно вирішити: допомогти навести лад у розробці платформи, впорядкувати задачі в IT-підрозділі, скласти план його масштабування та впровадити все максимально швидко. Зокрема, визначити спосіб найефективнішої організації розробки продукту з урахуванням поточних потреб та обмежень бізнесу.
Передумови: компанія у чистому вигляді не є IT-компанією, а займається наданням рекламних послуг, використовуючи для цього власну платформу. Тому IT-експертиза в компанії не є ключовою. Запити на розробку надходять від 5 різних операційних відділів, і весь час ішов на виконання їхніх завдань. Беклог постійно зростав, а видимого розвитку платформи при цьому не відбувалося. Стояло завдання забезпечити швидкість та прозорість розробки, поєднати реалізацію стратегічних та поточних завдань.
Про компанію SalesDoubler
SalesDoubler – мережа партнерських програм із оплатою за дію. Для компанії своя платформа є ключовим ресурсом та конкурентною перевагою. По-перше, через платформу відбуваються всі транзакції, які здійснюються в SalesDoubler (це сотні тисяч записів до бази на добу). По-друге, можливості власної платформи набагато ширші, ніж у конкурентів, які використовують готові рішення.
Свого часу компанія, як і багато хто, стояла перед вибором: розробляти власну платформу або використовувати готову. Рішення було прийнято на користь своєї розробки і управління вважає, що це було правильне рішення з точки зору конкурентної переваги.
Робота над платформою відбувається одночасно у кількох напрямках:
- Регулярна підтримка, оптимізація та вдосконалення системи. Для такої високонавантаженої системи, в якій фактично відбувається вся діяльність компанії, стабільність її роботи є ключовим моментом і їй приділяється найвищий пріоритет.
- Тактичний розвиток платформи для співробітників компанії та зручності їхньої роботи.
- Стратегічний розвиток продукту для рекламодавців і вебмайстрів, нові бізнес-можливості та функції.
Як проходила Agile-трансформація
Спочатку топ-менеджмент компанії ставив перед експертами Е5 досить чітку мету: компанії необхідно було навести лад у поточній розробці, розвинути платформу, зменшити time-to-market і внести ясність у подальшу стратегію розвитку IT у компанії. Потрібно було визначитися, які є варіанти масштабування IT-відділу в принципі, і який з них буде оптимальним саме для SalesDoubler.
Сама Agile-трансформація включала наступні кроки:
- Вироблення з топ-менеджментом загального бачення масштабування, фіксація бізнес-планів та вимог до майбутнього ІТ-відділу компанії, обговорення бізнес-контексту та обмежень компанії.
- Робота з leadership team та аудит існуючих процесів у ІТ-відділі, рекомендації щодо їх покращення.
- Воркшопи: зі збору вимог до різних продуктів і проектів всередині компанії, з пріоритезації високорівневих вимог до різних проектів та продуктів, з вироблення загального бачення продукту.
- Затвердження з топ-менеджментом вироблених високорівневих вимог, плану реорганізації процесів та команд.
- Навчання основ Scrum ключових співробітників у компанії.
- Допомога у рекрутингу Product Owner.
Отримані результати
На момент публікації кейсу в компанії SalesDoubler вже сформовані беклоги по ІТ-продуктах, впроваджено процес системного збору, пріоритезації та оцінки вимог, додатково найняті фахівці, яких не вистачало, та сформовано домовленості щодо роботи топ-менеджменту та ІТ-відділу. Детальніше:
- побудували рівень портфоліо, зокрема управління запуском та пріоритезацією ІТ-проектів топ-менеджментом компанії;
- візуалізували та оцінили беклог за ключовими ІТ-системами компанії, впровадили процес системного управління беклогами;
- прорахували різні сценарії масштабування ІТ-відділу, виходячи зі стратегічних планів компанії, існуючих фінансових та кадрових обмежень, допомогли вибрати оптимальний;
- навчили основам Scrum ключових співробітників у компанії;
- ідентифікували та допомогли найняти фахівців, яких не вистачало.
Топ-менеджмент компанії задоволений змінами, що відбулися, і активно продовжує Agile-трансформацію внутрішніми силами.
“Раніше, замовляючи нові фічі, ми могли місяцями чекати лише на їх оцінку. Завжди були важливі та термінові роботи: оптимізація поточної структури, оновлення, дрібні та термінові завдання для бухгалтерії-маркетингу-менеджерів. Зараз ми стабільно рухаємося за всіма ключовими напрямками розробки. У нас прозорі пріоритети, прозорі та зрозумілі терміни та залежності. Я чітко розумію, коли ми отримаємо ті чи інші фічі. При цьому цікаво відзначити, що стало простіше не тільки з IT, хоча порядок планували навести лише там. Підтягнувся у процесах і відділ маркетингу, і бізнес-юніти. Експертам з Е5 хочеться подякувати за 2 речі. По-перше, за те, що показали нам, як може бути інакше, і допомогли навести лад. По-друге, за фахівців, яких ми найняли з їхньою допомогою. Багато покращень на всіх рівнях у нас відбуваються саме завдяки їм.”
Володимир Сахаров, СЕО SalesDoubler
Висновок
В результаті Agile-трансформації SalesDoubler отримав фундамент у вигляді допомоги з візуалізацією всіх продуктів та проектів, які є у компанії на різних стадіях. Також було запроваджено систему оцінки та пріоритезації беклогів. Вирівнялося бачення топ-менеджменту та команд, що дозволяє тепер досить гнучко та швидко масштабувати команди розробки. Компанія отримала готовий відділ, який може легко втілювати в життя бізнес-ідеї топ-менеджменту з передбачуваними термінами та якістю.
Якщо вашій компанії також потрібні Agile-трансформація або побудова ефективних процесів, але ви не знаєте, з чого почати, зв’яжіться з нами за email info@e-5.com.ua для бронювання безкоштовної консультації.
Будемо раді допомогти Вам!