Корпоративний курс Project Management Deep Dive — це 5-денний поглиблений курc для проектних менеджерів.
Цей курс – це один з кращих способів і для систематизації знань з проектного менеджменту. Підходить для компаній, у яких вже склалася власна культура ведення проектів і необхідно привести її у відповідність з класичними методологіями і світовими практиками.
Ця підготовка вимагає серйозного досвіду в управлінні проектами, фундаментальних знань і розуміння основних інструментів проектного менеджменту – тому курс призначений для фахівців з досвідом роботи та розроблений з великою кількістю практичних занять і розбором кейсів.
Наші тренери – експерти-практики, тому знання, які отримують слухачі, можна застосовувати на практиці буквально відразу після занять.
Кожен модуль розроблений з урахуванням як Waterfall, так і Agile підходів, щоб ви могли управляти будь-яким продуктом і / або проектом. Також в курс включені найкращі інструменти для фасилітації та організації роботи команд у віддаленому режимі.
Програма побудована на базі PMBOK (Project Management Body of Knowledge), Scrum Guide 2020 року, кращих світових практиках, досвіді PMO провідних світових компаній, а також практичному досвіді та знаннях тренерів.
Програма створювалася на реальних кейсах і завданнях, тому курс динамічний і легкий в засвоєнні, а не просто нудна начитка теорії. Кожне заняття це лише 30% теорії та цілих 70% практики.
У результаті курсу учасники:
- навчаться застосовувати кращі практики й інструменти управління проектами;
- зможуть упорядкувати хаос будь-якого ступеня занедбаності на своїх проектах;
- навчаться будувати ефективні процеси, що справді працюють;
- почнуть використовувати єдину мову проектного менеджменту, зрозумілу у всьому світі;
- пройдуть необхідний етап підготовки до здачі CAPM®, PMP®, PMI-ACP® іспитів.
Рекомендуємо курс Project Management Deep Dive для:
- менеджменту всіх рівнів;
- Agile Transformation Agents and Leaders;
- Project Managers, Program Managers, Scrum Masters, Tech / Team Leads, у яких є практичний досвід роботи, але необхідна систематизація та упорядкування знань;
- фахівців усіх рівнів, у яких стоїть завдання розвивати процеси в компанії;
- усіх, хто хоче підготуватися до здачі CAPM®, PMP®, PMI-ACP® іспитів.
Приклад програми курсу
(може бути адаптована під потреби замовника)
- Фундаментальні поняття управління проектами (Foundational Elements):
- основні терміни та поняття проектного менеджменту;
- тренди проектного менеджменту;
- PMBOK і його ключові компоненти;
- сучасні стандарти, методології в управлінні проектами;
- проектний трикутник Waterfall / Agile;
- процеси в управлінні проектами, процеси управління продуктом, карти процесів Waterfall / Agile;
- трирівнева модель управління проектами, які методології Waterfall / Agile використовуються на якому рівні;
- вплив внутрішнього й зовнішнього середовища організації на проектну діяльність;
- типи організаційних структур з функціями проектного менеджменту Waterfall / Agile;
- фази проекту, життєвий цикл проекту / продукту;
- чинники впливу на проект;
- проектна документація;
- Tailoring. Вибір методології: Waterfall, Agile, Hybrid;
- офіс управління проектами (РМО);
- PMIS – програмні продукти для управління проектами.
- Управління змістом проекту (Scope Management):
- процеси Scope Management: входи, виходи, інструменти;
- збір вимог до проекту, Scope of works (SOW);
- методи пріоритизації вимог;
- візуалізація вимог для команди, менеджменту;
- управління стабільністю вимог;
- Requirements management plan, Requirements list, Backlog;
- метрики продукту, аналіз цінності;
- requirements Traceability Matrix;
- Project Scope Statement (PSS);
- критерії приймання проекту / продукту;
- Work Breakdown Structure – інструмент декомпозиції проекту / продукту;
- валідація й контроль змісту проекту.
- Управління розкладом проекту (Schedule Management):
- процеси Schedule Management: входи, виходи, інструменти;
- методи розробки розкладу (Rolling wave, Decomposition, On-demand);
- визначення зв’язків і залежностей, рівня зв’язності завдань / пакетів;
- як врахувати Enterprise Environment Factors (EEF), Organizational Process Assets (OPA) під час планування розкладу;
- моделі розкладу;
- кордони прийняття рішень (Control thresholds);
- правила вимірювання продуктивності – SV, SPI, % of completion;
- візуалізації розкладу;
- Precedence Diagramming Method, типи залежностей у проекті;
- Gantt chart, Milestone list, leads & lags;
- Project Schedule Network Diagram;
- методи оцінки тривалості операцій: аналогова, параметрична, триточкова, знизу-вгору, аналіз резервів, аналіз альтернатив;
- планування проекту: аналіз мережевої діаграми, метод критичного шляху, компресія графіку, аналіз даних «що, якщо», Monte Carlo аналіз, оптимізація ресурсів, випередження й запізнення, планування релізу;
- метрики та контроль розкладу.
- Управління вартістю проекту (Cost Management):
- процеси Cost Management: входи, виходи, інструменти;
- управління інвестиціями – Payback Period, ROI, IRR, PV, NPV, Cash flow, CAPEX, OPEX;
- типи вартості;
- методи оцінки вартості операції: аналогова, параметрична, триточкова, знизу-вгору, аналіз резервів, аналіз альтернатив, вартість якості. Cost of delay, точність оцінки: Rough Order of Magnitude, Order Of Magnitude, Budget, Definitive;
- планування та управління бюджетом проекту, Cost Baseline, EVM (Earned value management), estimate at completion (EAC) forecasts;
- метрики вартості – Actual Cost (AC), EV (Earned Value), PV (Planned Value), CPI (Cost Performance Index), SPI (Schedule Performance Index), CV (Cost Variance), SV (Schedule Variance);
- техніки аналізу бюджету проекту: Earned value analysis (EVA), Variance analysis, Trend analysis, Reserve analysis;
- прогноз бюджету проекту: EAC (Estimate At Completion), ETC (Estimate to Complete), TCPI (To-complete Performance Index).
- Управління якістю проекту (Quality Management):
- процеси Quality Management: входи, виходи, інструменти, взаємозв’язки;
- термінологія й концепції управління якістю;
- стратегії і практики управління якістю в Waterfall / Agile проектах;
- метрики якості, Standard Deviation, Normal Distribution, 6 Sigma, Work Performance Information (WPI), Customer satisfaction;
- планування якості: Benchmarking, Cost / benefit analysis, Cost of quality (prevention costs, appraisal costs, failure costs), Multi-criteria analysis;
- управління якістю: Root cause analysis (RCA), аналіз процесів, аудит якості, Design for X (DIX), інші методи ідентифікації проблем, що призводять до зниження якості;
- PDCA цикл Деммінга;
- візуалізація причин зниження якості: Ishikawa, Fishbone diagram, Affinity diagram, Pareto diagram, Flowcharts, Mind mapping, Root cause tree, SIPOC Model, Scatter diagram;
- контроль якості: Check lists, Check sheets control limits, Questionnaires and surveys, Statistical sampling, інспекції / аудити, ретроспективи.
- Управління ресурсами проекту (Resource Management):
- процеси Resource Management: входи, виходи;
- ключові концепції і тренди в управлінні ресурсами;
- організаційні структури підприємств, Organizational Breakdown Structure (OBS), Resource Breakdown Structure (RBS);
- інструменти управління ресурсами: Resource management plan, Assignment (RACI) Matrix, Team charter;
- ролі учасників команди проекту та їхні рівні повноважень;
- теорії управління ресурсами: Maslow hierarchy of needs, Herzberg’s Motivation-Hygiene Theory, McGregor’s X / Y Theory, Expectancy theory;
- інструменти оцінки потреби в ресурсах, базис оцінки;
- підбір ресурсів проекту: Multi-criteria decision analysis, Interpersonal and team skills analysis, Virtual team forming;
- розвиток команди: модель Такман, командні ролі;
- показники продуктивності команди;
- інструменти управління конфліктами і розв’язання проблем у командах;
- канали комунікацій у командах.
- Управління комунікаціями проекту (Communications Management):
- процеси Communications Management: входи, виходи;
- основні концепції, форми комунікацій у проекті;
- правила письмових комунікацій;
- правила усних комунікацій, необхідні навички ефективних комунікацій;
- інструменти комунікацій: активне слухання, презентація, фасилітація, переговори;
- Communication Management Plan;
- правила ефективних зустрічей;
- крос-культурні комунікації.
- Управління ризиками (Risk Management):
- процеси Risk Management: входи, виходи;
- термінологія ризик менеджменту, основні концепції;
- планування управління ризиками: Risk Breakdown Structure, Probability and impact matrix, Risk register, Stakeholder risk appetite;
- ідентифікація ризиків: чинники впливу, інструменти виявлення ризиків: SWOT аналіз, інтерв’ю, метод Делфі, Сhecklists, Root cause analysis, Assumption and constraint analysis, Prompt lists;
- якісний і кількісний аналіз проектних ризиків: додаткові параметри опису ризиків, Risk probability and impact assessment, Risk Data Quality Assessment, Hierarchical charts, Simulation, Sensitivity analysis;
- планування / імплементація відповідей на ризики: стратегії відповідей на ризики, аналіз альтернатив, Decision tree analysis, Діаграма Ішикава;
- моніторинг і візуалізація ризиків: Risk Breakdown Structure, Reserve analysis.
- Управління контрактами й постачальниками (Procurement Management):
- процеси Procurement Management: входи, виходи;
- підготовка тендерної документації: Procurement statement of work (SOW), Terms of reference (TOR), Request for quotation (RFQ), Request for information (RFI);
- типи контрактів, умови використання, переваги й недоліки, ризики: Firm fixed price (FFP), Fixed price incentive fee (FPIF), Fixed price with economic price adjustments (FPEPA), Cost plus fixed fee (CPFF), Cost plus incentive fee ( CPIF), Cost plus award fee (CPAF), Time and material contracts (T & M);
- підходи до аналізу і вибору постачальників: Least cost, Qualifications only, Quality-based / highest technical proposal score, Quality and cost-based, Sole source, Fixed budget;
- техніки та інструменти роботи з постачальниками, контролю виконання умов, стратегії ведення переговорів.
- Управління зацікавленими особами (Stakeholders Management):
- процеси Stakeholders Management: входи, виходи;
- ідентифікація зацікавлених осіб: ролі, інтереси, рівень знань, очікування й рівень впливу;
- аналіз даних: Power / interest grid, power / influence grid, or impact / influence grid, Stakeholder cube, Salience model;
- управління зацікавленими особами: Mind mapping, Stakeholder engagement assessment matrix, управління рівнем залученості стейкхолдерів;
- візуалізація результатів проекту для стейкхолдерів, правила ефективної презентації;
- моніторинг залучення / задоволеності зацікавлених осіб проекту.
- Особливості управління Agile проектами:
- цінності та принципи Agile;
- ітераційно-інкрементальні методології, їхні особливості, ролі, артефакти, церемонії;
- життєвий цикл розробки продукту PDLC;
- процеси Agile: входи, виходи;
- Project Vision;
- Product Vision, Elevator Pitch, User Persona;
- Team Charter / Manifesto;
- інструменти збору вимог до продукту, Minimum viable product (MVP), Backlog;
- Product Road Map, планування в Agile проектах;
- техніки пріоритизації вимог до продукту: MoSCoW, Kano analysis, Top-tasks analysis, Cost of delay, Dot voting;
- опис продукту в Story Mapping;
- Agile метрики: Velocity, Burndown chart, Cumulative Flow Diagram (CFD), S-curve, Wait time, Kanban board, WSJF (Weighted Shortest Job First);
- інструменти планування релізу / спринту;
- підготовка User Stories. Метод INVEST. Оцінка User Stories, Story Points;
- оцінка вартості / тривалості завдань, визначення залежностей;
- особливості Change Management в Agile;
- Agile контракти: Capped Time and Materials, Target Cost, Incremental Delivery;
- щоденний Standup, Retrospective, Demo – цілі, правила проведення. Інструменти фасилітації та оцінки команди.