• Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів й планують робити трансформацію?

    Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів й планують робити трансформацію?

Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів й планують робити трансформацію?
Авторка статті: Альона Лубчак
Наразі у нас в Е5 активний період переговорів зі старту нових трансформацій, деякі вже почались, деякі на етапі пошуку формату співпраці.
Дуже цікаво спостерігати за побоюваннями колег щодо залучення консультантів та проведення трансформації. Тож ми зібрали найпопулярніші з них:
“Ви всіх звільните”
Як не дивно, але таке побоювання є. Звісно, його рідко говорять прямо в очі. Частіше – намагаються якимись обхідними питаннями з’ясувати які наші плани й хто в нашому міфічному списку на звільнення 🙂 Часто це побоювання не лише в людей, які думають, що вони можуть бути звільненими, але й у СЕО/керівників: вони бояться, що консультанти поставлять їх у ситуацію: звільніть всіх й найміть нову команду.
Давайте бути чесними, звільнити всіх й найняти нову команду дорівнює знищити компанію. Адже компанія це в першу чергу люди. Тому такі радикальні методи дуже ретельно обдумуються й завжди прораховуються наслідки. На практиці використовується дуже-дуже рідко та обмежено: звільняють не всіх, а дуже обмежену кількість людей. Не звільняємо одразу, а завжди спочатку намагаємось зрозуміти: цінність людини, чи можна перерозподілити обов’язки, навчити новим навичкам або підтягнути ті, яких не вистачає, запропонувати іншу роль в компанії. Тільки якщо нічого з вищезазначеного не спрацювало – тільки тоді використовується припинення співпраці.
“Ви все поламаєте”
Якщо ви запросили професіоналів, то їх професійний рівень просто не дозволить зламати те, що гарно працює. Але чи запрошували б консультантів, якщо все дійсно працювало гарно?
Звісно, просідання в продуктивності буде. Адже будь-які зміни потребують часу та зусиль. Згадайте, як ви вчили іноземну мову. Перший час швидкість, з якою ви розмовляли іноземною мовою, була в рази меншою, ніж ваша розмова рідною мовою. Але коли вже опанували нову мову, то можете вирішити на порядок більше завдань.
Зазвичай ми з командою дуже детально аналізуємо специфіку бізнесу, особливості, культуру, що працює, а що – ні з точки зору поставлених цілей. Це дозволяє нам робити покращення існуючої системи, а не йти шляхом “викиніть все й перепишіть наново”.
“Проблеми нема, у нас й так все працює”

Якби все було чудово, компанія б досягла поставлених цілей й не залучала б нас, як консультантів. Відповідно якщо для вас залучення консультантів та задачі, які перед ними ставлять, стали великим сюрпризом. Це симптом того, що ви випадаєте з актуальних для компанії задач. В такому випадку наша порада – максимально швидко долучитись до вирішення цих задач компанії й максимально допомагати знайти рішення, яке працює, а не доводити, що проблем нема.

“Ну проблема в компанії може і є, але це все вони, у нас все добре”
Це вже наступний етап від попереднього ігнорування проблеми. Добре, що ви на ньому – принаймні усвідомлюєте актуальні задачі вашої компанії.
Перевірте свою гіпотезу, що у вас все добре. Для цього як мінімум спитайте у ваших ключових стейкхолдерів, у бізнес департаментів, чи вони задоволені роботою вашого відділу. Ви будете здивовані відповідями. Якщо ж ви отримали позитивні відгуки, маєте підтвердження, що у вас таки все добре, то тоді подивіться на проблему ширше: вона актуальна для вашої компанії, частиною якої ви є. Як ви можете допомогти в її вирішенні? Долучайтесь до робочої групи!
“Я їм вже давно це кажу, мене не чують!”

Й тут нам з вами доведеться бути чесними. Якщо ви говорите щось давно, а вас не чують, то певно ваша зона покращення – це вміння знаходити однодумців, вміти домовлятись з іншими колегами та просувати свої ідеї. Найпростіше ж сказати раз, почути – ні, образитись й більше навіть не намагатись. Більш конструктивно – це якраз продовжувати “проштовхувати” своє рішення. Скористайтесь можливістю! Якщо в компанії зараз пріоритети якраз по тим задачам, по якім у вас вже є ідеї – доєднуйтесь до робочих груп та нарешті втільте їх в життя.

Якщо вас зацікавив консалтинг від Е5, ви можете детальніше ознайомитися з нашими послугами за цим посиланням, а також написати нам на пошту info@e-5.com.ua.

Дізнайтеся що нового!
Рекомендуємо не пропускати наш щомісячний дайджест )