• Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів здійснити трансформацію у компанії

    Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів здійснити трансформацію у компанії

Чого бояться клієнти, коли запрошують консультантів здійснити трансформацію у компанії

Наразі в Е5 активний період переговорів та запрошень здійснити трансформацію у компанії. Деякі вже почалися, деякі на етапі пошуку формату співпраці. Дуже цікаво спостерігати за побоюваннями колег щодо залучення консультантів та проведення трансформації. Тож ми зібрали найпопулярніші з них.

Топ-5 страхів перед тим, як здійснити трансформацію у компанії

1. “Ви всіх звільните…”

Як не дивно, але таке побоювання є. Звісно, його рідко говорять прямо в очі. Частіше намагаються якимись обхідними шляхами з’ясувати, які наші плани та хто у нашому міфічному списку на звільнення 🙂 Часто це побоювання виникає не лише в людей, які думають, що вони можуть бути звільненими, але й у СЕО/керівників. Вони бояться, що консультанти поставлять їх у ситуацію: звільніть всіх і найміть нову команду.

Давайте бути чесними, звільнити всіх й найняти нову команду дорівнює знищити компанію. Адже компанія – це, в першу чергу, люди. Тому такі радикальні методи дуже ретельно обдумуються й завжди прораховуються наслідки. На практиці використовується дуже-дуже рідко та обмежено: звільняють не всіх, а дуже малу кількість людей. Не звільняємо одразу, а спочатку намагаємось зрозуміти: цінність людини, чи можна перерозподілити обов’язки, навчити новим навичкам або підтягнути ті, яких не вистачає, запропонувати іншу роль в компанії. Тільки якщо нічого з вищезазначеного не спрацювало, використовується припинення співпраці.

2. “Ви все поламаєте…”

Якщо ви запросили професіоналів, то їх професійний рівень просто не дозволить зламати те, що гарно працює. Але чи запрошували б консультантів, якби все дійсно працювало гарно?

Звісно, просідання у продуктивності буде, адже будь-які зміни потребують часу та зусиль. Згадайте, як ви вчили іноземну мову. Перший час швидкість, з якою ви розмовляли, була в рази меншою, ніж розмова рідною мовою. Але коли вже опанували нову мову, то можете вирішити на порядок більше завдань.

Зазвичай ми з командою дуже детально аналізуємо специфіку бізнесу, особливості, культуру, що працює, а що ні з точки зору поставлених цілей. Це дозволяє нам робити покращення існуючої системи, а не йти шляхом “викиніть все й перепишіть наново”.

3. “Проблеми нема, у нас і так все працює…”

Якби все було чудово, компанія б досягла поставлених цілей і не залучала б нас як консультантів. Якщо для вас залучення консультантів та задачі, які перед ними ставлять, стали великим сюрпризом, то це симптом того, що ви випадаєте з актуальних для компанії задач. В такому випадку наша порада – максимально швидко долучитись до розв’язання цих задач компанії та максимально допомагати знайти рішення, яке працює, а не доводити, що проблем немає.

4. “Ну проблема в компанії, може, і є, але це все вони, у нас все добре…”

Це вже наступний етап від попереднього ігнорування проблеми. Добре, що ви на ньому: принаймні усвідомлюєте актуальні задачі вашої компанії.

Перевірте свою гіпотезу, що у вас все добре. Для цього, як мінімум, запитайте у ключових стейкхолдерів та у бізнес-департаментів, чи вони задоволені роботою вашого відділу. Ви будете здивовані відповідями. Якщо ж ви отримали позитивні відгуки, то маєте підтвердження, що у вас таки все добре. Але тоді подивіться на проблему ширше: вона актуальна для вашої компанії, частиною якої ви є. Як ви можете допомогти в її вирішенні? Долучайтесь до робочої групи!

5. “Я їм вже давно це кажу, мене не чують!..”

І тут нам також доведеться бути чесними з вами. Якщо ви говорите щось давно, а вас не чують, то, ймовірно, ваша зона покращення – це вміння знаходити однодумців, вміти домовлятися з іншими колегами та просувати свої ідеї. Найпростіше ж сказати раз, почути “ні”, образитись і більше навіть не намагатись. Більш конструктивно – це якраз продовжувати “проштовхувати” своє рішення.

Скористайтесь можливістю! Якщо в компанії зараз пріоритети якраз по тих задачах, по яких у вас уже є ідеї – доєднуйтеся до робочих груп та нарешті втільте їх в життя.

Авторка статті: Альона Лубчак

Якщо вас зацікавив консалтинг від Е5, ви можете детальніше ознайомитися з нашими послугами за цим посиланням, написати нам на пошту info@e-5.com.ua із запитом або обрати час безкоштовної консультації:

Будемо раді допомогти вам!

Sign up for our newsletter
Get the latest info with our monthly newsletter