• AI в роботі бізнес-аналітика: погляд на 2024 рік.

    AI в роботі бізнес-аналітика: погляд на 2024 рік.

AI в роботі бізнес-аналітика: погляд на 2024 рік.

І хоча AI в бізнесовій ніші з’явився ще у далекому 2006, за останні кілька років його можливості масштабувалися в рази. Озирніться і ви побачите, наскільки він інтегрувався чи не в усі сфери бізнесу.
Більше чверті компаній вже застосовують AI або планують, а 83% визначають його ключовим у своїх бізнес-планах.

Від менеджменту та управління проєктами до IT і, звичайно ж, бізнес-аналітики – AI не оминув жодної галузі. У цьому матеріалі зупинимось докладніше на бізнес-аналітиці. Її спеціалісти знаходяться на перетині між замовником та командою розробників, і тому зацікавлені в тому, щоб максимально використовувати можливості AI.

Зі статті ви дізнаєтесь про:

  • Переваги AI для бізнес-аналітиків та коло задач, які може і повинен виконувати штучний інтелект.
  • Інструменти AI, які підходять для бізнес-аналітики.
  • Навички, необхідні бізнес-аналітикам для ефективного використання AI.
  • Всі відповіді нижче – запрошуємо до ознайомлення.
  • Чи можливо працювати бізнес-аналітиком без AI?

Відразу розберімося з головним:

AI у роботі бізнес-аналітика: бути чи не бути?

І наша відповідь чітка: бути! Теоретично ви можете ігнорувати слона у кімнаті та не користуватись можливостями штучного інтелекту. Проте це буде не просто складно, а й невигідно.
Адже ринок AI стрімко зростає. За даними Statista, у 2024 році він перевищив $184 мільярди, що на $50 мільярдів більше, ніж у 2023. Очікується, що до 2030 року ринок сягне $826 мільярдів.

Це свідчить про те, що взаємодія з AI, яку ми маємо зараз – лише квіточки. Тому саме зараз варто якісно навчитися співпрацювати зі штучним помічником та навіть делегувати йому певну роботу.
В інакшому разі, бізнес-аналітики, які не зможуть опанувати AI, ризикують залишитися позаду та втратити конкурентну перевагу.

Основні вигоди AI, доступні для бізнес-аналітиків

Від цілісного бачення продукту бізнес-аналітиком залежить успіх проєкту. Саме тому його робота сповнена численних завдань, що потребують значних витрат часу та ресурсів.

Джерело: Product Leadership

Ба більше робочі процеси ускладнюються додатковими проблемами, як-от:

  • Нереалістичні терміни.
  • Непередбачувані зміни вимог.
  • Шалена багатозадачність.
  • Брак залученості стейкхолдерів.

Усе це негативно впливає на продуктивність, мотивацію та рівень стресу спеціалістів.
На щастя, AI може стати рятівним колом для бізнес-аналітиків. Розглянемо переваги використання штучного інтелекту у бізнесі.

Перевага 1. Автоматизація рутинних завдань

Збір та аналіз даних, форматування звітів та написання документації – все це можна і треба довірити AI. Це звільнить час бізнес-аналітиків для виконання більш творчих, стратегічних завдань, а також налагодження комунікації між учасниками проєкту.

Перевага 2. Покращення точності та ефективності роботи

AI здатний обробляти великі обсяги даних значно швидше та точніше, ніж люди. По-перше, це мінімізує ризик помилок. По-друге, у глобальнішому розумінні призводить до кращого усвідомлення потреб бізнесу та прийняття ефективніших рішень.

Перевага 3. Виявлення нових можливостей

Володіючи потужними можливостями аналізу інформації, AI є незамінним інструментом для виявлення нових тенденцій, закономірностей та можливостей, які могли б залишитися непоміченими людиною. Зокрема, йдеться про:

  • Аналіз даних про клієнтів – поведінки, вподобань та відгуків.
  • Аналіз ринкових даних, таких як новинні статті, соціальні мережі, фінансові звіти тощо.
  • Прогнозування попиту на продукти/послуги, що дозволяє бізнесу краще планувати виробництво та маркетингові стратегії.
  • Виявлення нових ринків, аналізуючи демографію, економічні показники та конкурентне середовище.
  • Розробка нових продуктів/послуг через генерування ідей та оцінки їх потенційного успіху на ринку.

Перевага 4. Покращення комунікації

Бізнес-аналітик має чітко розуміти потреби та обмеження клієнта, а також володіти знаннями про технічні аспекти проєкту. Для чого? Аби влучно описувати ідеї чи обговорювати проблеми з менеджерами, архітекторами та іншими експертами.

Джерело: Marketae

В цілому використання AI допоможе покращити комунікацію, підвищити прозорість та сприяти кращому співробітництву між усіма зацікавленими сторонами. Це може бути досягнуто за допомогою:

  • Автоматизованих звітів про хід проєкту.
  • Візуалізацій даних для пояснення технічних концепцій клієнтам або для відстеження прогресу проєкту.
  • Чатботів з підтримкою AI для надання цілодобової підтримки.

Перевага 5. Зменшення ризику помилок

Навіть незначні помилки негативно впливають на успіх проєкту. Позаяк призводять до затримок дедлайнів та зайвих витрат. З AI бізнес-аналітики здатні зменшити подібний ризик кількома способами:

  • Автоматизоване тестування моделей даних, аналітичних звітів та інших результатів роботи бізнес-аналітика.
  • Перевірка якості та цілісності даних, які використовуються спеціалістом.
  • Аналіз потенційних ризиків, пов’язаних з проєктом. Результати експерт зможе використати для розробки заходів з їх усунення чи запобігання.

  AI на службі бізнес-аналізу: огляд інструментів

Впровадження AI в рутину бізнес-аналітиків відкриває нові горизонти для покращення їхньої ефективності та досягнення кращих результатів. Є чимало сервісів, які працюють на основі штучного інтелекту та машинного навчання, та які можуть стати незамінними помічниками спеціалістам.
Розглянемо найкращі з них. Адже вибір з-поміж інструментів залежить від конкретних потреб і завдань спеціаліста.

Інструменти для збору інформації

Збір даних з різних джерел, таких як вебсайти, CRM-системи та соціальні мережі. Це дозволяє бізнес-аналітикам зосередитися на глибшому аналізі та виявленні корисних для бізнесу тенденцій.

  • ChatGPT – віртуальний помічник, що дозволяє генерує текст, перекладає, пише різні види творчого контенту та інформативно відповідає на запитання.
  • Gemini Google – пошукова система, що використовує штучний інтелект для розуміння складних запитів та надання релевантних результатів.
  • Microsoft Copilot in Bing – ще одна пошукова система з функціями штучного інтелекту. Винятково добре шукає статистичні дані з різних країн та систематизує їх.

Інструменти для створення вимог до продукту

Написання, обробка, перегляд вимог до бізнес-продуктів. Допомога AI у цьому економить час бізнес-аналітика, а також дозволяє виявити ризики та потенційні проблеми на ранніх стадіях.

  • Copilot4DevOps Plus – інструмент, що поєднує в собі управління вимогами з іншими функціями DevOps, як-от відстеження помилок і управління завданнями, а також пропонує AI для створення вимог з діаграм користувачів.
  • Notion – багатофункціональний інструмент, який використовує AI для спрощення створення, організації та структурування вимог. до продукту, включаючи підсумки зустрічей та автоматичне створення чернеток.
  • WriteMyPrd – адаптована модель GPT 3 для написання вимог до продукту та створення PRD на основі ваших відповідей на серію запитань.
  • Aqua – інструмент для створення вимог через голосові команди та вилучення вимог, які повторюються, з метою уникнути плутанини та неефективності.

Ми перелічили далеко не всі інструменти, які стануть в пригоді бізнес-аналітику. Аби зрозуміти, які з них найкраще підходять саме вам, варто проаналізувати їхні можливості та порадитися з експертами.

Еволюція професії, або про навички бізнес-аналітика епохи AI

Оскільки впровадження AI в роботу бізнес-аналітиків трансформує їхню професію, відповідно від них вимагається і спектр особливих навичок. Володіння ними зробить зі спеціалістів ще й цінних партнерів у керівництві.
До навичок, необхідних для успішного використання AI, ми віднесли основних п’ять.

  • Розуміння основ AI для ефективного добору та використання відповідних інструментів.
  • Робота з даними. Вміння збирати, очищати та обробляти дані є критично важливим для використання сервісів штучного інтелекту.
  • Аналітичне мислення. Коректне трактування результатів, отримані за допомогою AI, відділення потрібної інформації від нерелевантної та вміння робити обґрунтовані висновки.
  • Комунікативні навички. Уміння чітко та лаконічно пояснити результати аналізу, згенерованих AI, зацікавленим сторонам.
  • Адаптивність. AI постійно розвивається, тому бізнес-аналітикам необхідно бути готовими до вивчення нових інструментів та технологій.

Крім всього, хорошому бізнес-аналітику корисно мати досвід роботи з інструментами візуалізації даних, навички програмування та розуміти основи статистики.

Хочете дізнатися більше про тонкощі бізнес-аналізу? Запрошуємо на наш курс Business Analysis Intensive Online, де ви систематизуєте знання, навчившись долати ризики та обирати доцільні інструменти для різних етапів роботи.

Дізнайтеся що нового!
Рекомендуємо не пропускати наш щомісячний дайджест )