• 10 найчастіших питань на співбесіді Product Manager

    10 найчастіших питань на співбесіді Product Manager

10 найчастіших питань на співбесіді Product Manager

Співбесіда з метою отримання роботи є дуже важливою подією для будь-якого найманого працівника. Як і будь-яка співбесіда, співбесіда на продакт-менеджера потребує підготовки. І ми, природно, хочемо передбачити можливі питання та спланувати свої відповіді.

Питання поділяються на три типи: закриті, відкриті та альтернативні. Альтернативні питання нерідко ставлять на співбесіді, адже це не тестування. Найскладніше відповідати на відкриті запитання, оскільки доведеться самостійно структурувати ваш виклад, відстежувати час відповіді. Наприклад, питання “Розкажіть про себе”. Це питання задається на 100% співбесід на будь-які позиції, які потребують професіоналізму. Сподіваємося, що ви підготували elevator pitch, короткий і детальніший опис своєї кар’єри.

Відповідати на конкретні запитання простіше. Вони містять завдання, яке має вирішити кандидат при відповіді. І, можливо, їх мета ясна. У цій статті ми спробуємо окреслити перелік питань і окреслимо, як на них відповісти. Але не конкретні відповіді. Було б безглуздо використовувати відповіді “з книжки”. Крім того, намагатимемося припустити мету цього питання.

1. Розкажіть про свій (найуспішніший) продукт

Безперечно, стандартне питання. У 99% випадках його ставлять. Мета питання: дізнатися, наскільки ви володієте технологією управління продуктом, розумієте потреби ринку та користувачів, розумієте, що таке життєвий цикл продукту.

Крім того, оскільки питання досить відкрите, необхідно структурувати відповідь, стежити за часом. Інтерв’юер на це розраховує. Для підготовки відповіді можна взяти продукт, з яким ви працювали (незалежно від того, з нуля ви його починали або вже розвивали випущений на ринок) і “прогнати” вашу роботу з продуктом через одну з технологій управління продуктом. Наприклад, цю технологію ви можете знайти у книзі Кевін Бреннана “Mastering Product Management: A Step-By-Step Guide” (посилання тут).

Наголошуйте на цілях користувачів, які допомагає досягати ваш продукт. Інакше кажучи, яку цінність він приносить користувачам. Покажіть, чи приніс ваш продукт цінності для вашої організації, чи він прибутковий. Розкажіть, як ви бачите майбутнє вашого продукту. Обов’язково зупиніться на метриках, за якими ви розумієте, що продукт розвивається за вашим планом.

2. З чого складається ваш типовий день?

Питання ставиться для розуміння того, в якому оточенні ви працюєте, як плануєте свою роботу. У відповіді рекомендую дати розуміння, що ви:

  • постійно працюєте над удосконаленням функціонала продуктів та пошуків ідей для нових продуктів, розумієте що таке маркетинг та дослідження;
  • постійно контролюєте показники продуктів, розумієте, що таке підхід на основі даних;
  • працюєте з командами над розробкою ПЗ, приймаєте їхню роботу. Якщо ви працюєте по скрам чи іншій гнучкій методології – обов’язково це згадайте. Якщо позиція, на яку вас співбесідують називається “технічний продакт овнер” – то на цьому пункті необхідно затриматися довше інших;
  • знаєте своїх “стейкхолдерів” та постійно з ними взаємодієте (маркетинг, дизайнери, розробники, тестувальники, підтримка користувачів…)

І все це на тлі чудової комунікації. Непогано буде показати, як ви виявляєте свої лідерські риси.

Загалом це і попереднє питання – чудова можливість для самопрезентації та шанс задати ритм усієї наступної співбесіди.

3. Як ви пріоритезуєте продуктовий беклог

Просто розкажіть, які методи пріоритезації ви знаєте, і які застосовували. Поясніть, чому застосовувався той чи інший метод.

Ці методи дуже схожі на методи пріоритезації вимог (більше тут). Але у випадку з продуктами вимоги завжди йдуть у прив’язці до термінів випуску. Тому найпопулярнішим методом є WSJF.

Також можемо порадити спосіб – модель Кано. Він дозволяє вибудовувати користувальницькі пріоритети.

Більше про методи тут. Взагалі статті з перерахуванням методів легко гугляться.

Не забудьте, що пріоритети (незалежно від методу) мають бути:

  • раціонально розставлені з урахуванням можливості організації;
  • узгоджено з усіма стейкхолдерами;
  • повинні регулярно переглядатись;
  • ретроспективно аналізуватись;
  • комунікувати продакт-менеджером розробникам.

4. Як ви здійснювали перевірку продуктових гіпотез?

Це питання ставиться, щоб з’ясувати, наскільки ви володієте логікою розробки продуктів. Який підхід ви оберете: аналітичний чи емпіричний. Чи будете ви (і які) використовувати дані для припущень про корисність ваших “фіч”. Як перевірити гіпотезу (А/В тестування, MVP, user testing, фокус групи).

Покажіть системний підхід. Будь-яка продуктова компанія хоче взяти на роботу продакт-менеджера аналітика, здатного вчасно відмовитися від “дохлої” ідеї та сортувати їх з найменшими витратами.

Ось у цій статті знайдете багато інформації на тему.

5. Як ви працюєте з розробниками?

Обов’язкове питання для продакт-овнерів. Впевнений, більшість компаній або вже застосовують гнучкі методології або збираються робити це найближчим часом (опитування Делойт і Мак Кінсі показало, що 90% генеральних директорів ставлять у пріоритет досягнення “аджиліті”, хоча лише менше 10% є “аджайл”).

Продакт-менеджер завжди працює з девелоперами, оскільки успіх продукту залежить від якості комунікації, швидкості прийняття рішень та швидкості впровадження змін. Між продакт-менеджером та командою розробки не повинно бути прокладок (в ідеалі). У певних випадках з командою працює проксі-продакт менеджер, але це не можна розглядати як кінцеву конфігурацію, скоріше як структуру на етапі трансформації (через обмеження кваліфікації, відстані, бюджету, аутсорсингу тощо).

Радимо вам наш технічний словник бізнес-аналітика, для того, щоб найголовніша інформація завжди була під рукою.

Online Technical Skills for PMs and BAs

Відмінну робочу модель пропонує SAFe методологія (там є продакт-менеджер і продакт-овнер). Відмінний підхід описує Роман Піхлер у книзі “Agile продакт-менеджмент со Scrum”.

6. Які метрики ви використовуєте та для чого?

Досить легко підготуватися до цього питання. Візьміть продукт, над яким працюєте. Візьміть критерії успішності вашого продукту та показники ефективності. Виберіть метрику. Вона має бути досить простою для пояснення. Розкажіть, як ви зрозуміли, що її потрібно застосовувати. Як ви збираєте дані для обчислення. Як обчислюєте. З яким інтервалом ви її відстежуєте та що відбувається, якщо спостерігається відхилення.

При відповіді покажіть, що ви:

  • добрий аналітик;
  • ваші рішення ухвалюються на основі даних, а не інтуїції;
  • ваші метрики справді є драйвером змін, а не просто звітом із набором цифр;

Друзі, не плутайте, будь ласка, (типова помилка) метрики продукту з метриками проекту (терміни, бюджет, ризики тощо). Це питання про продукт та його використання, а не про те, наскільки вміло ви випускаєте продукти у світ.

7. Чи знаєте ви що таке MVP?

Навіть якщо вас не спитали про MVP, про це варто розповісти. Вікіпедія містить достатньо інформації для відповіді. Важливо розуміти відмінність від прототипу і вміти відповісти на додаткове запитання “а навіщо нам це” або “чи ви це робитимете”.
Корисно розповісти, як ви виділяєте MVP і розвиваєте MVP до повноцінного продукту (це і про декомпозицію за однією або декількома характеристиками, і про пріоритизацію, і про валідацію гіпотез).

8. Ваші перші кроки на новій роботі?

Покажіть себе ініціативним та відповідальним співробітником. Вам необхідно ужитися з вашим босом та колективом. Це питання ставиться з метою:

  • зрозуміти, наскільки ви самостійні, чи вчасно ви ескалуєте проблеми;
  • який ваш настрій для командної роботи;
  • наскільки добре ви розумієте, яка інформація та ресурси необхідні для управління вашим проектом.

Покажіть, що ви спочатку: а) розберетеся в ситуації; б) сплануєте свою роботу (product roadmap, backlog); в) погодите свій план зі стейкхолдерами (не тільки з керівником); і г) потім почнете роботу над вимогами та розробкою продукту.

9. Як би ви вдосконалили наш продукт? Запропонуйте фічу

Ось тут треба бути дуже обережним. Адже ваш співрозмовник знає про свій продукт набагато більше за вас. Перед інтерв’ю обов’язково ознайомтеся з компанією та продуктом. Встановіть собі програму (якщо можете), зареєструйтесь. Спробуйте основні функції. Швидше за все, щось одразу кинеться вам у вічі, і ви можете взяти і “розкрутити” цю тему.

Інший підхід полягає в тому, щоб запропонувати щось із вашого попереднього досвіду: у цьому добре орієнтуєтеся ви, але не ваш співрозмовник. У цьому випадку ваше завдання продати йому вашу ідею і показати, що це буде працювати з їхнім продуктом.

У будь-якому випадку, наголошуйте в першу чергу на цінності для споживача. Використовуєте схему business model canvas для структурування викладу.

10. Як ви працюєте з дизайнерами?

Питання ставлять компанії, у яких ви розроблятимете інтерфейси користувачів. Профілі бувають різні: від централізованого відділу дизайну, до продакт = сам собі дизайнер.

Спробуйте показати свою експертизу в розробці інтерфейсів користувача. Підготуйте скріншоти, моделі, сторінки з працюючим софтом. Було-стало дуже добре ілюструє вашу роботу. На прикладі розкажіть, які завдання вирішували вашим інтерфейсом (наприклад, групові операції).

Закони ергономіки та дизайну треба знати! У цій статті вони добре викладені (українською мовою теж багато статей і вони легко гуглиться по “закони UX та дизайну”).

P.S. Насправді, це не статистичний топ-10. Ми не робили зрізу ринку, опитувань та анкетування. Але, сподіваємося, що цей список стане вам у пригоді.

Також у нас є Certified Product Owner / Product Manager with SAFe Online, який дозволить усього за 3 дні освоїти всі необхідні навички для успішного виконання ролі Product Owner / Product Manager у компанії та отримати міжнародну сертифікацію SAFe ® 6.0 Product Owner / Product Manager Certification від Scaled Agile.

Дізнайтеся що нового!
Рекомендуємо не пропускати наш щомісячний дайджест )