Частиною роботи кожного менеджера компанії є мотивація не тільки кожного працівника окремо, а й цілої команди. Це досить складна задача, адже кожен в ній — особистість зі своїми бажаннями, поглядами та потребами. Розглянемо якою має бути мотивація команди та різних типів особистості.
Мотивація та стилі DiSC
DiSC — концепція оцінки особистості, яка використовується для підвищення ефективності командної роботи, комунікації всередині колективу та продуктивності праці. Вона ґрунтується на тому, що всі люди різні, тому кожного мотивують абсолютно різні речі. Одних стимулюють надскладні задачі та усвідомлення своєї значущості. Другі можуть плідно працювати лише в умовах спокою та за наявності чіткого плану дій.
То які ж виділяють стилі DISC та що мотивує кожен з них?
- Стиль D. Це люди, які хочуть контролювати ситуацію та перемагати. Для них важлива автономність та незалежність у прийнятті рішень, вони майже напевно досягнуть успіхів в управлінні проектом, вирішенні проблемних моментів, запровадженні експериментальних методик роботи.
- Стиль i. Працівники цього типу постійно знаходяться в пошуку можливостей для співпраці та самовираження, цінують обмежену передбачуваність проектів, не люблять рутину та потребують заохочення до постійного зростання.
- Стиль S. Задля мотивації співробітників стилю S забезпечте їм уважне, тактовне спілкування, організуйте відчуття безпеки та достатності ресурсів, можливість командної роботи та обов’язково заздалегідь повідомляйте про всі зміни в проекті та дедлайни.
- Стиль C. Ці члени команди покажуть гарні результати, якщо в них буде достатньо часу для виконання дорученої роботи, а всі їх завдання будуть логічно обґрунтовані. Особливо такі працівники цінують проекти, що містять якісь труднощі.
Отже, щоб мотивувати команду, потрібно знайти підхід до кожного співробітника. Та все ж існують певні загальні принципи грамотного менеджменту, який забезпечує мотивованість колективу, особливо в умовах військового стану. Важливо хвалити працівників, підтримувати їх, створювати доброзичливу атмосферу, нагадувати про цілі компанії, багато спілкуватися і допомагати їхньому розвитку через делегування нових задач.
Як керувати конфліктами
Конфліктні ситуації — неминуча складова будь-якого робочого процесу. В команді вони можуть виникати з декількох причин:
- Через поставлене завдання — виникають розбіжності щодо змісту чи цілей роботи.
- Через міжособистісні проблеми — напруга виникає в процесі спілкування з причини різних поглядів чи типів темпераменту.
- Через організаційні моменти — працівники не можуть дійти згоди з приводу призначення чи виконання роботи.
Щоб вирішити будь-який конфлікт, потрібно детально його проаналізувати — пройти п’ять кроків:
- Оголосити про проблему, обговорити її.
- Виразити у комфортній манері, без переходу на особистості, свої емоції та почуття.
- Пояснити, чому це важливо.
- З’ясувати, як конфлікт впливає на робочий процес.
- Домовитися, як буде вирішено конфлікт, і як не допустити подібних ситуацій в подальшій роботі.
Щодо міжособистісних конфліктів, ефективність їх вирішення буде залежати від того, наскільки ви знаєте свою команду. Можливо, деякі ситуації краще не виносити на загальне обговорення, а розібрати з учасниками конфлікту віч-на-віч — знову ж таки, використовуючи теорію DISC. Адже різні типи людей і конфліктують по-різному.
У справі мотивації колективу існує одна універсальна порада — об’єднайте всіх працівників спільною метою. У сформованій команді менше особистих конфліктів, а робочі спірні моменти вирішуються швидше та безболісніше.
Покращити базові навички роботи з людьми, розібратись з мотивацією та опанувати необхідні інструменти для побудови команди та довірчих відносин з колегами і підлеглими вам допоможе наш курс Management Skills: Essentials.