Топ-10 технічних помилок РМ і ВА у спілкуванні з замовником

В умовах стрімкого розвитку інженерних практик, конкуренції, що зростає, та дедлайнів, ми все частіше забуваємо про вчасну і грамотну комунікацію з клієнтом. Бізнес-аналітики (BA) та менеджери проєктів (PM) часто припускаються типових помилок, які стосуються таких сфер: обсяг, прийняття та термін виконаних робіт; особливості інтеграції зі сторонніми системами; комунікація в архітектурних питаннях; оцінювання; загальна комунікація. Розглянемо декілька кейсів, які наочно ілюструють кожен тип розповсюджених помилок. Обсяг, прийняття та термін виконаних робіт Case 1. Рефакторинг чинної функціональності Клієнт звернувся до компанії-розробника з готовою системою, яка була створена іншою командою. У ній вже існувала вся необхідна функціональність, але потрібно було зробити її рефакторинг, на що було виділено певний бюджет. Цифрове рішення складалося з двох частин – вебінтерфейсу і мобільного додатка, а його метою був моніторинг газового обладнання. На вході розробник отримав високорівневу оцінку на основі загальних тез, зроблену попередниками. Далі відбулася передача знань про додаток та його функції, а також коду та наявних технічних рішень. У процесі роботи компанія-розробник зіткнулася з такими проблемами: зірвані строки доставки; додаткові вимоги в ході приймання; невідповідності під час приймання робіт. Щоб уникнути таких непорозумінь, рекомендуємо дотримуватися декількох правил: Грамотно організуйте етап дослідження. Обов’язково за участі клієнта та з формуванням чітких критеріїв приймання (acceptance criteria). Тобто всі загальні тези в плані розробника мають бути замінені на чіткі задачі. На глибокий бізнес-аналіз, комунікації з клієнтом та попереднім QA-спеціалістом необхідно мінімум два тижні – не намагайтеся встигнути все за два-три дні. Розбийте проєкт на підрозділи (sub-scopes). Коли ви починаєте працювати над новою задачею, дуже складно правильно оцінити весь обсяг робіт, … Читати далі Топ-10 технічних помилок РМ і ВА у спілкуванні з замовником